Bouw een Bloeiende Praktijk

Reisverslag Bouw een Bloeiende Praktijk Dag 4

Jan Jacobs is samen met een groep enthousiaste coaches, trainers en therapeuten, op reis naar Zuid Frankrijk. Ze logeren bij Les Deux F.
Hun doel is om even uit hun praktijk, aan hun praktijk te bouwen.

Intro Jan voor Dag 4

Elke dag krijg je een verslag van Annelies, een van de deelnemers. Op deze manier kun jij er van thuis uit toch een beetje bij zijn.

Dit is wat ze op dag 4 heeft ervaren:

Reisverslag van Annelies Dag 4

De tijd vliegt! Het zit er al weer bijna op: vandaag kregen we onze laatste sessie. Deze werd geheel gewijd aan on-line marketing. Een instrument dat in dit virtuele tijdperk niet meer weg te denken valt als je een succesvolle business wil uitbouwen. Alhoewel, Jan formuleerde het als volgt: “je doet pas aan on-line marketing als je klant ook op internet aanwezig is”. Dat is voor de deelnemers van deze workshop zeker en vast wel het geval. We waren dus één en al oor.

Enkelen onder ons zijn al volop vertrouwd met de sociale media. Voor anderen -waaronder ikzelf-  is dit een nieuwe wereld die opengaat en die dus ook volop verkend moet worden. Een onderneming uit de grond stampen stimuleert op z’n minst gezegd wel de innerlijke duizendpoot. Het volstaat niet enkel om goed te zijn in je core-business, je kan maar beter ook mee zijn met alles wat bij de verkoop ervan komt kijken. Ja, de intentie om er resoluut voor te gaan, werd vandaag bij mij wel hernieuwd. Ik besefte al gauw dat er best wel wat vastberadenheid bij komt kijken als ik me dit beestje wil eigen maken. Maar ik troost mezelf met de gedachte dat leren autorijden in het begin ook corvee was. Als ik zie hoe dit nu haast een tweede natuur is geworden, dan weet ik dat er hoop is 😉

Jan stelt me gerust; eigenlijk is het simpel en éénmaal je er mee weg bent zal deze tool ervoor zorgen dat je met minder tijd meer resultaat haalt. (Ik weet dus waarvoor ik het doe!) Daartoe dien je het wel op een strategische manier te gebruiken. Gelukkig kent Jan de knepen van z’n vak, dus die tips en trics hebben we vandaag volop meegekregen. In feite draait bijna alles rond onderzoek: je kan je ideale klant niet goed genoeg kennen. Wat wil hij, waarom, wanneer, welke zijn zijn vragen, wanneer is hij on-line. Allemaal zaken waar je op kan inspelen met artikels en catchy-berichtjes. On-line aanwezig zijn met waardevolle info voor je doelgroep… dat is de boodschap als je hen vanzelf naar je toe wil laten stromen. Twitter, Facebook, Linked-in & WordPress: here I come!

De wow-factor werd ook vandaag weer ingezet. We kregen allemaal het boek ’Laat de klant naar je toe komen’ van Erno Hannink. Hierin legt hij praktisch en overzichtelijk uit hoe je zichtbaarheid on-line te verhogen. Een mooi detail: het boek was persoonlijk gehandtekent door Erno en Jan. Nice. We zijn toch een bende gelukzakken hé 🙂

Verder zijn wij , de zes, nog steeds even gepassioneerd bezig met onze zaak. Twee onder ons hebben zelfs hun krachten gebundeld om een boeiend project de wereld in te zetten. Er werden ook spontaan brainstormgroepjes opgericht om elkaar te helpen nog beter te worden…  Het doet me denken aan een citaat van Aristoteles:

Excellence is an art won by training and habituation.
We are what we repeatedly do.
Excellence, then, is not an act but a habit.

Met deze woorden neem ik graag afscheid van jullie lezers. Nog niet van Jan en de groep, noch van ‘les deux f’ … want vanavond volgt ons laatste avondmaal en dat zal ik mij nu eens helemaal laten welgevallen.

Meer lezen? Lees dan:

4 Responses

  1. Bij deze dank Jan dat ik ook al veel leerde van jou…na een jaar is uiteindelijk m’n nieuwe website http://www.gdv-energiecoaching.be er én ja nu me verder online in de markt zetten, alle verdere tips welkom…Hugo Van Verdegem, Energetische Levenscoach. WordPress is al gelukt nu nog de rest….
    Door het lezen van de reisverslagen kreeg ik weer tips en inspiratie. Nu verder uitbouwen, ik word steeds enthousiaster…super dit werkreisje in het mooie Frankrijk. Jan én allen die gaan voor een bloeiende praktijk. En Avant…er valt nog superveel te ervaren, te beleven én te delen met elkaar.
    Energetische groet ! Hugo die de energie personen, produkten, gebouwen …kan meten op een authentieke wijze

  2. Sofie schreef:

    Jan,

    Na hier alle positieve commentaren gelezen te hebben, ben ik er NOG zekerder van, dat ik dringend met jou moet spreken ivm Krijtlijn.
    Dat telefoontje mag je dan ook zéér binnenkort verwachten… 🙂

Leave a Reply

Geef een reactie

Maak een afspraak!

Wil je werk maken van jouw Bloeiende Praktijk? Aarzel dan niet en contacteer me voor een vrijblijvend gesprek. Zo kunnen we samen uitzoeken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Klik hier
Tweet